Historia Rajdowa

Początek historii
Historia startów w rajdach zaczyna się od Adama Magaczewskiego.
Zaczął on jeździć w rajdach w wieku lat 17.
Po zrobieniu licencji R2 został wicemistrzem okręgu śląskiego w sezonie 1981.

Początek 1992 roku
Dziesięć lat młodszy brat Adama, Andrzej Magaczewski zaczął jeździć w rajdach i po ukończeniu trzech KJSów pojechał w rajdzie Wisły z numerem 0 jako folloufer Ładą 2103.



Tego samego roku
W 1992 roku Andrzej Magaczewski wystartował w Barbórce Cieszyńskiej. Tego samego roku Andrzej ponownie pojechał Ładą.
Dwa lata później
Czyli w 1994 roku Andrzej Magaczewski
zrobił licencje R1.

W 1995 roku
Bracia Magaczewscy wystartowali w rajdzie krakowskim Lancią HF Integrale. Adam jako kierowca, a Andrzej jako jego pilot.
Następny start
Odbył się on w dolnośląskim rajdzie Elmot, także Lancią.
Ukończony na 3 miejscu w klasie A8


Kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Magaczewski)

(Mazda 323 4WD Turbo po mistrzu świata przygotowana na Rallycross)
Rok 1995
Zakupiona została Mazda 323 4WD Turbo od Romualda Chałasa. Mazda ta została sprowadzona przez firmę Universal w 1990 od mistrza świata Timo Salonena.
Pierwszy start Mazdą
Odbył się na rajdzie Polski - zakończył się
awarią na 6 odcinku specjalnym, ,br>
przez co musieliśmy się wycofać.

Rallycross Słomczyn
Adam Magaczewski dojeżdża na 1 miejscu w mistrzostwach Polski w dywizji 4.
Rallycross
Start Andrzeja Lancią na Rallycrossie.



CIEKAWOSTKA: Tym samym Fordem Escort Cosworth w późniejszych latach jeźdźił Ken Block
Rajd Wisły 1995
Wynajęcie Ford Escorta Coswrotha o numerze rejestracyjnym: L20 MTD.
Pilotem był Andrzej Białowąs.
Rajd został ukończony na miejscu 4 w klasie A8

(Andrzej Magaczewski przy świeżo wynajętym Fordzie od Mike Taylor Developments)

(Przed startem)

Brak zgody na start
W tym rajdzie wystartować miał też Andrzej Magaczewski Lancią Deltą HF Integrale, ale mimo przygotowań został niedopuszczony na badaniu technicznym przez zły numer książeczki technicznej samochodu.

Trening do Rajdu Wisły
Po lewej pilot- Jarosław Gieras, po prawej kierowca- Andrzej Magaczewski

(Andrzej Magaczewski na żyletki przejeżdżający zakręt podczas odcinka specjalnego)
Ponowny start
Andrzej Magaczewski startuje ponownie w Barbórce cieszyńskiej Lancia Deltą HF Integrale. Andrzej prowadził w generalce przez aż 8 odcinków specjalnych.

Rok 1997
Zakupiony został od Roberta Kempki topowy Ford Escort Cosworth grupy N wyprodukowany przez belgijską firmę Ras, o numerze rejestracyjnym: KTC 0999. Poprzednim właścicielem był Romuald Chałas.
Start Fordem w zimowym rajdzie dolnośląskim nieukończony awarią turbosprężarki na 5 odcinku specjalnym.
Zakup od Mike Tylor Developments Forda Escorta Coswortha o numerze rejestracyjnym: LI87 KPY. Start w rajdzie krakowskim (kierowca Adam Magaczewski, pilot Andrzej Białowąs)



Rajd Elmot
Kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Białowąs - ukończony 2 miejscem w klasie A8.
Andrzej, czyli brat Adama Magaczewskiego w tym czasie zajmował się serwisem, obsługą i logistyką samochodów rajdowych.

Rajd Polski sezonu 1997
Zakończony 5 miejscem w generalce.
Rajd Kormoran zakończony 2 miejscem w klasie A8.

Rajd Wisły, jako starcie z najlepszymi w kraju.

Rok 1998
Andrzej Magaczewski pojechał Mazdą 323 4WD Turbo w rajdzie
Imielin ścigając się u boku np:. Janusz Kulig.
Tego samego roku jako pierwsi w Polsce staliśmy się właścicielami
Ford Escorta WRC po Patricku Snijersie, który został
dla nas przebudowany przez brytyjską firmę RED.


Rodzinny biznes
Tą samą drogą poszli synowie Andrzeja Magaczewskiego
Starszy syn Tomasz Magaczewski pomaga w prowadzeniu firmy,
natomiast młodszy syn jeszcze będący studentem realizuje się
jako kierowca oraz prezes zespołu Formula Student PolSl Racing.

(FS Czech 2023 na torze Autodrom Most - zdjęcie zespołowe studentów budujących bolid z Politechniki Śląskiej)

(FS Poland 2023 na torze Autodrom Słomczyn - zdjęcie zespołowe)

(Młodszy syn Marcin Magaczewski trzyma tablicę trzeciego uzyskanego miejsca na zawodach FS Poland 2023)

(FS Czech 2024- zdjęcie chwilę po zdanym badaniu technicznym nowego bolidu SW-05e)

(Wracając ze zdanego badania technicznego- FS Czech 2024)

(Chwilę przed wystartowaniem w endurance Formula SAE Italy 2024)

(Marcin podczas testów Formula SAE Italy 2024)